Profil użytkownika ayya

Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Najmro: Kocha, kradnie, szanuje (2021)

Wsiadamy do czerwonego poloneza i ruszamy w szaloną podróź po Polsce okresu ustrojowej transformacji. W roli przewodnika Zdzisław Najmrodzki - amant, złodziej i zgrywus. Milicja go nie lubi, wy pokochacie.
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Les Olympiades, Paris 13e (2021)

Nie chcę Jacquesowi Audiardowi wypominać wieku, ale cóż ten sędziwy już skądinąd twórca może wiedzieć o bolączkach ludzi o ponad połowę od niego młodszych. Tę niewiedzę Francuz sprytnie zamaskował jednak
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Titane (2021)

Julia Ducournau reaktywowała nową francuską ekstremę w momencie, gdy wszyscy już prawie zapomnieli o krwawym filmowym nurcie kina znad Sekwany, które na początku tego stulecia szokowało widzów. Do mainstreamu
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Bohater (2021)

Gdzie leży prawda, czym jest prawda itd. Wszystkie pytania dotyczące prawdy zadaje Asghar Farhadi w „Bohaterze” - swoim najlepszym filmie od czasów znakomitego „Rozstania”. Po trochę
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2021: FARHADI, HANSEN-LOVE, JÓHANNSSON, LEMERCIER

BOHATER reż. Asghar Farhadi Konkurs Główny Gdzie leży prawda, czym jest prawda itd. Wszystkie pytania dotyczące prawdy zadaje Asghar Farhadi w „Bohaterze” - swoim najlepszym filmie
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

The French Dispatch (2020)

Pastelowa nostalgia, błyskotliwa symetria, wnętrza jak z modernistycznego retro obrazka - witajcie w świecie Wesa Andersona. Niewielu funkcjonuje w artystycznym, filmowym mainstreamie twórców o tak charakterystycznym
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2021: ANDERSON, SEREBRENNIKOV, MORETTI

THE FRENCH DISPATCH reż. Wes Anderson Konkurs Główny Pastelowa nostalgia, błyskotliwa symetria, wnętrza jak z modernistycznego retro obrazka - witajcie w świecie Wesa Andersona. Niewielu funkcjonuje
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2021: HAMAGUCHI, KUOSMANEN, MCCARTHY, VOGT

DRIVE MY CAR reż. Ryûsuke Hamaguchi Konkurs Główny Ryûsuke Hamaguchi, Haruki Murakami, Antoni Czechow - tercet odrobinę egzotyczny, ale orientując się nawet pobieżnie w ich twórczości, należy
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Drive My Car (2021)

Ryûsuke Hamaguchi, Haruki Murakami, Antoni Czechow - tercet odrobinę egzotyczny, ale orientując się nawet pobieżnie w ich twórczości, należy to połączenie uznać za co najmniej intrygujące. Hamaguchi ewidentnie
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Gorączka (2021)

Jeśli oceniać skuteczność rosyjskiego systemu resocjalizującego na przykładzie losów Kiriłła Serebrennikowa, nota nie byłaby zbyt wysoka. Za swoją krytykę konkretnych działań władzy, m.in. aneksji Krymu
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2021: TRIER, PENN, HOGG

NAJGORSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE reż. Joachim Trier Konkurs Główny Doprawdy krętymi ścieżkami wiła się reżyserska kariera Joachima Triera, by w 2021 roku Duńczyk powrócił do swoich korzeni, gdy w świetnym