Profil użytkownika ayya

Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2019: BONG, ALMODOVAR, SERRA, LAXE

PARASITE reż. Bong Joon-ho Konkurs Główny Na tym etapie znajomości z Bongiem Joon-ho możemy chyba darować sobie karkołomne próby wpasowania jego filmów do znanych, gatunkowych klisz. Średnio działało
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

It Must Be Heaven (2019)

Wracający po 10 latach uroczy komediant, Elia Suleiman, wyjeżdża z Palestyny, by szukać nowego domu. Rozbrajające swoją lekkością i bezpretensjonalnym humorem "It Must Be Heaven" tłumaczy
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Ból i blask (2019)

A film by Almodovar - ikony światowego kina takie jak Pedro nie potrzebują nawet pełnej introdukcji w napisach początkowych swojego nowego filmu. Albo raczej, ta wizytówka, film Almodovara, wystarczy za
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2019: SCIAMMA, DESPLECHIN, MIDI Z, FINNEGAN

PORTRAIT DE LA JEUDE FILLE EN FEU reż. Céline Sciamma Konkurs Główny Kostiumowy melodramat to nie jest najbardziej zachęcający epitet, jakim można zaprosić na filmowy seans. Dlatego w przypadku "Portrait
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Parasite (2019)

Na tym etapie znajomości z Bongiem Joon-ho możemy chyba darować sobie karkołomne próby wpasowania jego filmów do znanych, gatunkowych klisz. Średnio działało to przy "The Host" czy "Snowpiercer",
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Portrait de la jeune fille en feu (2019)

Kostiumowy melodramat to nie jest najbardziej zachęcający epitet, jakim można zaprosić na filmowy seans. Dlatego w przypadku "Portrait de la jeune fille en feu" nie dajcie się zwieść pozorom.  To
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2019: DOLAN, DUPIEUX, HERZI

MATTHIAS & MAXIME reż. Xavier Dolan Konkurs Główny Xavier Dolan z grupą przyjaciół ze swojego rodzinnego miasta porzuca blichtr planu filmowego z zastępem filmowych gwiazd największego formatu
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Matthias & Maxime (2019)

W tym roku złote dziecko światowego kina chyba już oficjalnie można przestać tytułować w ten sposób. Xavier Dolan skończył niedawno 30 lat. Równo 10 lat temu debiutował w Cannes. Jako filmowiec diabelsko
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2019: TARANTINO, SACHS, LESSOVITZ, HORVATH

PEWNEGO RAZU W HOLLYWOOD reż. Quentin Tarantino Konkurs Główny 25 lat po premierze i Złotej Palmie dla "Pulp Fiction" Quentin Tarantino znów prezentuje w konkursie w Cannes swój film. Bardzo
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2019: MALICK, HAUSNER, YINAN

A HIDDEN LIFE reż. Terrence Malick Konkurs Główny Terrence Malick - naczelny kaznodzieja współczesnego kina - powraca z filmem, który być może odcina się od przeintelektualizowanej pustki paru poprzednich jego
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

A Hidden Life (2019)

Terrence Malick - naczelny kaznodzieja współczesnego kina - powraca z filmem, który być może odcina się od przeintelektualizowanej pustki paru poprzednich jego dzieł, ale ciągle to kino, które męczy
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Pewnego razu w Hollywood (2019)

25 lat po premierze i Złotej Palmie dla "Pulp Fiction" Quentin Tarantino znów prezentuje w konkursie w Cannes swój film. Bardzo autotematyczny i bardzo w jego stylu. Przypominający o tym, że
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2019: PORUMBOIU, BALAGOV, EGGERS, COVINO

LA GOMERA reż. Corneliu Porumboiu Konkurs Główny Christi to skorumpowany detektyw wydziału narkotykowego, który musi się jakoś wyplątać z karkołomnej sytucji, w jakiej się znalazł. Współpracując z
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

The Whistlers (2019)

Rumuńska Nowa Fala - wiecznie do bólu realistyczna i potwornie szczera - jeszcze nigdy nie była tak rozrywkowa.  Christi to skorumpowany detektyw wydziału narkotykowego, który musi się jakoś
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2019: LOACH, DIOP, LY

SORRY WE MISSED YOU reż. Ken Loach Konkurs Główny Dla równowagi w ziemskim ekosystemie tacy ludzie jak Ken Loach i Paul Laverty są bardzo potrzebni. Patrzą przenikliwie i widzą problemy współczesnego
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Sorry We Missed You (2019)

Jeśli ktoś oczekiwał formalnej wolty weterana brytyjskiego kina i laureata canneńskiej Złotej Palmy, to tradycyjnie się rozczaruje. Ken Loach znów bowiem punktuje bezduszną, społeczną rzeczywistość, która
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2019: JARMUSCH, FILHO, CHOKRI, PÁLMASON

THE DEAD DON'T DIE reż. Jim Jarmusch Konkurs Główny Nie da się ukryć, że tym filmem Jarmusch nie tylko wysyła list miłosny do najbardziej kultowych dzieł o zombie apokalipsie w historii
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Bacurau (2019)

Początek festiwalu w Cannes uderzył widzów w głowę brazylijskim "Bacurau" w reżyserii Klebera Mendonça Filho i Juliano Dornellesa. Wybuchową i dziwaczną mieszanką Peckinpahowskiego antywesternu,
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

The Dead Don't Die (2019)

Jim Jarmusch w towarzystwie swoich ulubionych gwiazd (Bill Murray, Tilda Swinton), tych ulubionych nieco krócej (Adam Driver) oraz dobranych dla potrzebny nowej/młodej publiki (Selena Gomez) otworzył tegoroczny
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Vox Lux (2018)

30-letni Brady Corbet cementuje swoją pozycję jednego z najciekawszych młodych reżyserów amerykańskich. Unika popularnych klisz i schematów, przez co tworzy kino zdecydowanie bardziej wymagające. "Vox