Profil użytkownika ayya

Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Rzeczy niezbędne (2024)

Szafirowe Lwy dla najlepszego filmu w konkursie "Perspektywy", wyróżnienie za debiut reżyserski lub drugi film oraz nagroda firmy Dr Irena Eris za "najodważniejsze spojrzenie" - to
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Skarby (2023)

W zeszłym roku brytyjska produkcja, debiut Luny Carmoon, podbiła wenecki Tydzień Krytyki, skąd wyjechała z aż czterema wyróżnieniami. Film zdobył też nagrodę publiczności na festiwalu Nowe Horyzonty. Czy
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Kod zła (2024)

"Longlegs" to dzieło, w którym klimat i forma są wszystkim. Bo umówmy się - satanistyczna intryga, nawet gdy skonstruowana w oparciu o tak oryginalne podejście do filmowego języka, jest dość
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

MaXXXine (2024)

"MaXXXine" wieńczy pomysłową trylogię Ti Westa. Ocalała z masakry na farmie Pearl Douglas, pod nazwiskiem Maxine Minx, kobieta wiele lat później została gwiazdą filmów dla dorosłych. Nie jest
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Królestwo zwierząt (2023)

Thomas Cailley - twórca fajowej "Miłości od pierwszego ugryzienia" - bardzo długo czekał na kolejną szansę, by wyreżyserować swoją drugą długometrażową produkcję. Mam nadzieję, że Cailley nie
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Substancja (2024)

David Cronenberg może odejść spokojnie na emeryturę, jeśli tylko chce. Chodzą bowiem po naszej planecie osobniczki, które godnie mogą go zastąpić w kinie, w którym najważniejszą rolę odgrywa ludzkie ciało.
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Megalopolis (2024)

Dyskutując o "Megalopolis", zaznaczmy, o czym dokładnie rozmawiamy. Oceniamy film Coppoli i całą historię, która za nim stoi (oraz bonusowo jego artystyczne wybory) czy skończoną produkcję filmową,
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2024: RIEDINGER, RUNARSSON, NYONI

DIAMANT BRUT reż. Agathe Riedinger Konkurs Główny  Kto nigdy nie oglądał "Love Island" lub jakiegokolwiek innego reality show, niech pierwszy rzuci kamieniem. Dla niektórych te
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Furiosa: Saga Mad Max (2024)

Po 9 latach znów wracamy do apokaliptycznego uniwersum Mad Maxa.    Jak zobaczycie krainę, w której dzieciństwo spędziła młodziutka Furiosa (Alyla Browne), z miejsca zrozumiecie, dlaczego
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Le deuxième acte (2024)

Kiedy Quentin Dupieux - niegdyś oryginalny, muzyczny twórca - wkraczał do świata filmu, jawił się nie tylko jako intrygujący ekscentryk, ale także ktoś, kogo świeże podejście do narracyjnych schematów
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Monster (2023)

W światowym kinie Hirokazu Koreeda, laureat Złotej Palmy sprzed 3 lat, ma nie tylko mocną oraz ugruntowaną pozycję, ale też charakteryzuje się bardzo rozpoznawalnym stylem. Warto to powtarzać, bo pozornie
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Challengers (2024)

Tenis to dyscyplina pełna paradoksów. Elitarny sport, ale śledzony przez miliony, z których część nigdy nawet nogi nie postawi koło kortu. Za najlepszymi sportowcami stoi zespół specjalistów, ale gdy gracz-singlista
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Roter Himmel (2023)

Naprawdę ciężko wskazać moment, w którym Christian Petzold został nieformalnym królem europejskiego melodramatu, poszukującym w tym specyficznym gatunku nowej optyki nawet wtedy, gdy opowiada klasyczne
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Strefa interesów (2023)

To seans z gatunku najtrudniejszych, niekomfortowy, wymagający. To też dzieło, które nie ma sobie podobnych, bo wybrano w nim formę, będącą sztuką wykraczającą poza ramy tradycyjnego utworu filmowego.
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Anatomia upadku (2023)

"Anatomią upadku" Justine Triet dokonuje być może najbardziej zaskakującego twistu, jaki zdarzył się w kinie w XXI wieku. Oto reżyserka, która nawet w swojej ojczyźnie nie uchodziła za postać
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Dobrzy nieznajomi (2023)

Wizja przyszłości, w której samotni ludzie zasiedlają bezduszne wieżowce z oknami z widokiem na letargicznie rozlewającą się na horyzoncie miejską panoramę, mogą mrozić krew w żyłach bardziej niż przepowiednie
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Pies i Robot (2023)

Animacja Pablo Bergera może Was zniechęcić vibe'm filmu dla dzieci i tak, to doskonała pozycja dla najmłodszych, ale jednocześnie dziecięca publika najłatwiej może się od "Psa i Robota" odbić.
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Biedne istoty (2023)

W kulturze takich bohaterów mieliśmy bez liku. Ludzkie stworzenia - białe karty zrodzone w laboratoryjnych warunkach przez szalonego geniusza, uczące się od totalnych podstaw świata, do którego wyrzuca
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Chłopiec i czapla (2023)

Hayao Miyazaki, rocznik 1941, zapowiadał już nieraz koniec kariery, ale być może to właśnie "Chłopiec i czapla" byłby najdoskonalszym pożegnaniem wielkiego mistrza kina animowanego z jego wierną
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Tótem (2023)

Zamknięty w czterech ścianach jednego domostwa i jednym - z perspektywy bohaterów - zwyczajnie niezwyczajnym dniu film Lili Avilés łatwo i wygodnie można zamknąć w atrakcyjnie brzmiącej kliszy: "Sieranevada"